september 2014

Korshamn fort :)

Korshamn fort Bilde hentet fra "Google". I dag inviterte vi med oss svigerforeldrene mine og kjørte ut til Korshamn fort for å spise middag. Korshamn fort ligger i Kjeldebotn og det tar ca. 30 mi...

Sparketur i Råndalen :)

I dag ble det en sparketur i Råndalen. Det ble en tur på 7 km innover Råndalen før vi da fikk skyss tilbake igjen :) Vi hadde en kjempeflott tur - lite trafikk og fin vei å sparke etter og i tilleg...

Arnesfjellet :)

De siste par dagene har det regnet smådjevler og i dag har det også blåst en del - typisk høstvær med andre ord :) Til tider frister det mest å sitte sammenkrøllet i sofaen med fyr i peisen på sånn...

Fjelltur i snøvær :)

I dag hadde jeg tidligvakt og tid til å gå en lengre fjelltur med Vargen min. Vi kjørte til Arnesfjellet og parkerte ved Bruavatnet. Målet for turen var en fjelltopp jeg la merke til når jeg gikk t...

Fine gutten min :)

Fine gutten min :) Kveldskos i sofaen - ikke noe bortskjemt her :)

....

Kickbike :)

I dag ble det en liten tur på Kickbike. Vi endte opp med å kjøre ut til Ballangen camping og hadde en tur på 6 km. Varg er veldig ivrig å trekke og ikke minst er han usedvanlig sterk! Han er jo tro...

Varg som liten :)

Når man skaffer seg en hund er det jo en voksen hund man skal forholde seg til i årene som kommer. Det er lett å la seg sjarmere av en søt valp, men valpetiden går fort over! Jeg satt imidlertid å ...

Til ettertanke....

Tur til "Familiebua" :)

I dag gikk turen til "Familiebua/Trollbua" som ligger ett stykke ovenfor Børsvannet. Min kjære mann ble også med på turen og vi hadde en veldig fin søndagstur i nydelig høstvær :) Denne tiden på år...

Savnet...

Det har vært noen tunge dager her i huset siden torsdagen.. savnet etter Rago er der hele tiden. Go`gutten min er borte for alltid. Jeg blir ganske provosert av folk som ...

Tur til Råndalen.

Her om dagen gikk vi oss en tur til Råndalen i Ballangen. Det tar ca. 15 min. å kjøre til krysset inn til Råndalen. Jeg parkerte rett ved E6`en og så begynte jeg og Varg å gå inn i gjennom Råndalen...

Hvil i fred <3

En godhjertet sjel har sovnet stille inn... <3 Hvil i fred min kjære Rago <3

Elvepromenaden :)

I dag ble vi invitert på middag hos min kjære svigermor og hun serverte fårikål som er noe av det beste jeg vet :) I tillegg fikk vi epleterte og vaniljeis til dessert, som også er noe av det beste...

Regnværstur :)

Tur ble det - i øsende regnvær! :) Jeg og Varg gikk ned til Børsvannet hvor båtene er fortøyd (landingsplassen) og begynte å gå inn mot hytta. Etter en liten stund tok vi av mot venstre, ved en ski...

Slitne gutter :)

Akkurat nå ligger begge hundene strak ut! :) Jeg har vært ute hele dagen frem til nå og hundene har vært sammen med meg hele tiden. Man blir faktisk ganske så liten av å være ute å leke i mange tim...

På tur med hund - Nina Skramstad.

En bok jeg virkelig kan anbefale til alle hundeiere/potensielle hundeeiere er "På tur med hund" av Nina Skramstad. Det beste med denne boken synes jeg er at den inneholder mange forslag til ting du...

Høsttur :)

I dag gikk jeg og Varg oss en tur i høstværet. Vi gikk først opp til Brattåsen og skrev oss inn i turboka før vi gikk ned på motsatt side av Brattåsen-høyden. Vi gikk så en liten tur nedover til Bø...

Trening i skogen

Deler av ettermiddagen i går ble tilbragt i skogen :) Huset vårt står nærmest i skogen og vi har et stort område bak huset vårt som jeg ofte bruker for å lufte hundene. Dette er dessuten et område ...

Utsikt fra Sepmola (1342 moh).

Slenger ut noen bilder fra da jeg var på Sepmola i fjor, bare for å vise hvor fantastisk utsikten egentlig er :)

Kveldsstemning :)

Nyter kvelden sammen med de 2 fine hundene mine <3 Rago :) Varg er enda ganske så utslitt etter turen vår :) Elsker denne lampa! Det blir så stilig lys :)

Sepmola 1342 moh

I går hadde jeg bestemt meg for at det skulle bli en topptur i dag og valget sto mellom to topper: Håfjelltuva (817) eller Sepmola (1342). Jeg har vært på Håfjellet flere ganger, men jeg har ikke v...

Fjelltur 05.09

I går var jeg og Varg på fjellet i 3 1/2 t - ikke noe stress og vi hadde heller ikke noe mål for turen. Jeg parkerte ved Bruavatnet ved Arnesfjellet og begynte å gå i motsatt retning (altså bort fr...

Tur til Rundtuva.

I dag var endelig formen bedre og Varg fortjente virkelig en lengre tur etter et par rolige dager! :) Turen gikk opp til Rundtuva (516 moh) - dette er en relativt lett tur å gå med fin stigning hel...

Varg på båttur :)

Må bare dele dette herlige bildet av Varg på båttur :)

Rago 5 år :)

I dag blir denne herlige gutten 5 år gammel! :) For nøyaktig 5 år siden ble verdens nydeligste og snilleste guttevalp født! 2 måneder senere var vi å hentet vår kjære Rago og vi har aldri angret...

Sommeren 2014

I dag ble det dessverre ingen lengre tur, rett og slett fordi jeg er i dårlig form. Får håpe at det blir en bedre dag i morgen! :) I mellomtiden legger jeg ut noen bilder fra noen av turene jeg/vi ...
Linn-Therese

26, Ballangen

Jeg er en jente på 26 år som elsker naturen og som er lidenskapelig opptatt av hunder. Jeg er den lykkelige eier av 2 nydelige hunder som gir meg mange gleder i hverdagen, ikke minst når vi er ute på tur sammen :) Varg er født august 2013 og er blanding av alaskan malamute og schæfer. Tallik er født oktober 2014 og er en alaskan malamute. Å ha hund er ikke en hobby - det er en livsstil! Jeg flyttet til Ballangen våren 2012 og jeg har forelsket meg fullstendig i den spektakulære naturen som er her :)