juli 2015

Ulven min :)

Jeg må bare deledenne videoen som jeg tok av Tallik når vi var på "Kjerna" på tirsdagen. Tallik er en ganske så utålmodig sjel og han kan ikke fordra når vi stopper opp og tar pauser. Han uttrykte ...

Instagram! :)

Av og til henger jeg litt etter med ting, men i sommer opprettet jeg en Instagram-konto :) Jeg trodde egentlig ikke at den kom til å bli noe særlig brukt, men det var jo en kjempeflott måte å dele ...

Nord-norges svar på Preikestolen :)

I går kveld gikk jeg en fantastisk fin tur sammen med svigersøsteren min. Turen gikk til "Kjerna (650 moh)" i Efjord, rett over kommunegrensa til Tysfjord. "Kjerna" er også kjent som nord-Norges sv...

Life is better outside!

I dag har det vært perfekt turvær her i Ballangen, så da ble det en tur til Arnesfjellet (717 moh) igjen! Det har stort sett vært overskyet hele dagen, men med 16 grader tenkte jeg at det kanskje k...

Kveldstur til "Gjeterbua".

I kveld ble det en aldri så liten fjelltur sammen med hundene. Jeg kjørte opp til Arnesfjellet og parkerte ved Bruavatnet før vi begynte å gå oppover. Det var overskyet når vi begynte å gå, men kor...

Tilbake til hverdagen.

I dag hadde jeg første arbeidsdag etter 4 uker ferie. Det gikk vel egentlig bedre enn forventet og jeg har vært overraskende opplagt. Det kan jo hende trøttheten kommer for fult i morgen, spesielt ...

Flott tur til Stokkedalstind (510 moh) :)

I går kveld ble det jammen en fjelltur sammen med min kjære svigersøster Grete. Stokkedalstind ligger ett lite stykke fra hytta og selv om den ikke er så veldig høy, vil jeg ikke kalle det en spesi...

Nyter de siste dagene! :)

Akkurat nå er vi på hytta, hvor vi skal tilbringe helgen. 4 uker ferie går mot slutten og nå skal vi bare nyte de sistedagene. Her er jeg sammen med min kjære mann, svigersøster, svigerbror og selv...

Nok en flott dag!

I går var det nok en flott dag og det var veldig varmt og sol hele dagen. Men jeg synes synd i hundene på slike dager - det er virkelig ikke lett å være polarhund når sola steker. Hundene lå for de...

Helt fantastisk!

Etter å ha fått tips på litt forskjellige turer vi kunne gå i nærområdet, fant vi i går en tur som skulle være lettå gå. Smørdaskammen på 437 moh skulle være enkel å komme seg opp på og uten noen b...

Ut på tur - adri sur :)

Det har egentlig blitt ganske mange turer de siste dagene, både korte og litt lengre. Sånn er det når hundene ikke kan springe løse rundt i hundegården/løpegården, da må man faktisk trimme dem mer ...

Kveldstur i vakre omgivelser :)

I går kjørte vi ett stykke utenfor Svolvær for å gå tur med hundene. Det er litt vanskelig å forklare hvor man egentlig var når man ikke er kjent, men vi parkerte i alle fall på høyre side av veien...

Vakre Henningsvær :)

I dag kjørte vi en tur ut til Henningsvær. Når vi kjørte fra Svolvær var det overskyet og grei temperatur og dermed perfekt vær for å ta hundene med i bilen. Det ble imidlertid finere vær etter hve...

En liten oppdatering fra vakre Lofoten! :)

Nå er det jammen lenge siden jeg har skrevet her, men noen ganger er det andre ting som er viktigere og godt er nå det :) Jeg nyter enda ferien og her om dagen bestemte vi oss for å dra til Lofoten...

Topptur til Bruna (596 moh) :)

Det er ikke alltid like enkelt å planlegge en topptur og spesielt ikke når man har hunder som takler varme dårlig. Nå har det ikke vært en særlig varm sommer til nå her i nord, men det skal liksom ...

Forandring fryder!

Det har ikke blitt mye blogging de siste dagene, men det har sine årsaker. Vi har lenge snakket om at vi skulle gjøre litt forandringer i stua, men det har som regel blitt utsatt. Enten har det ikk...

4 år! :)

I dag har jeg faktisk bryllupsdag! :) 4 år har jeg nå vært gift med min kjære mann og maaange flere skal det bli:)
Linn-Therese

26, Ballangen

Jeg er en jente på 26 år som elsker naturen og som er lidenskapelig opptatt av hunder. Jeg er den lykkelige eier av 2 nydelige hunder som gir meg mange gleder i hverdagen, ikke minst når vi er ute på tur sammen :) Varg er født august 2013 og er blanding av alaskan malamute og schæfer. Tallik er født oktober 2014 og er en alaskan malamute. Å ha hund er ikke en hobby - det er en livsstil! Jeg flyttet til Ballangen våren 2012 og jeg har forelsket meg fullstendig i den spektakulære naturen som er her :)