juni 2015

Nytt forsøk! :)

I dag gjorde jeg og Varg ett nytt forsøk på å komme oss på toppen av Arnesfjellet (717 moh) og denne gangen kom vi oss opp uten å bli stoppet av tåken! :) Denne gangen hadde jeg bare med Varg, for ...

Kveldstur i Tåka! :)

I dag fant jeg ut at jeg skulle gå en liten kveldstur til Arnesfjellet med hundene. Arnesfjellet er ett flott alternativ når man føler seg litt lat, for man kan kjøre en annleggsvei ganske langt op...

Å utfordre seg selv!

Jeg har alltid vært glad i friluftsliv og jeg begynte tidlig å gå turer alene i fjellet. Tidligere var det nok ofte en flykt i fra en vanskelig hverdag, men også en plass hvor jeg kunne kjenne meg ...

Working dog!

I går kveld var vi på sparketur med Varg, mens svigersøsteren min hadde lånt Tallik for å gå tur med. Varg er utrolig flink til å trekke og elsker å jobbe og bruke litt krefter :)

Dyreliv <3

Det er ingen tvil om at det ett rikt dyreliv her i Ballangen. I går kjørte vi oss en liten tur mens vi spiste softis (noe som skjer ofte :) Plutselig kommer det en liten reveunge gående over veien ...

En liten tur i varmen :)

I dag hadde vi planlagt å gå en tur i Håfjellet, nærmere bestemt Bruna (596 moh) og "Steinbua". Vi pakket sekken, gjorde hundene klar og kjørte ett lite stykke til vi kom tilKråfjellhytta hvor vi b...

Klar for nye utflukter? :)

I går var vi en tur i Kjeldebotn på det som kalles "Kjeldebotndagan". Dette er en liten messe hvor det stilles ut og selges forskjellige ting. Faktisk er det første året jeg har vært her og selv om...

Rundtuva 516 moh :)

I går ble det faktisk en aldri så liten topptur sammen med svigersøsteren min. Vi fant i første omgang ut at vi skulle gå ett stykke opp mot Rundtuva (516 moh), men endte opp med å gå helt til topp...

Sparketur og bestilling av turutstyr :)

I dag hadde jeg veldig lyst til å dra på en ny fjelltur, men kneet mitt var ikke helt enig i det. Så da må man bare finne på noe annet. Det har i alle fall blitt en tur på kickbicken med Varg innov...

Tur til Gapahuken og Hulderheimen :)

I kveld har vi vært på en litt lengre tur med hundene. Vi gikk først opp til Gapahuken i Håfjellet her i Ballangen, før vi gikk videre til "Hulderheimen". Været har vært ganske så ufyselig, men det...

Villmarksmessa :)

Da har man kommet hjem fra "Villmarksmessa" I Bardu og jammen er man ikke blitt noen kroner fattigere :) Jeg synes å huske at det var bedre utvalg av klær i fjor, men jeg klarte likevel å finne en ...

Koselig avslutning :)

I dag har jeg virkelig vært trøtt og sliten og det med god grunn. I går var det avslutning for førskolebarna på jobb og jeg og en kollega har overnattet i en lavvo sammen med barna. Vi har hatt det...

Endelig! :)

Endelig kom vi oss på en overnattingstur i telt - faktisk den første i år! :) Jeg skal ikke skryte på meg at jeg er så veldig ofte på telttur, men jeg elsker det virkelig og har ett mål om å dra på...

Mimring :)

Jeg sitter å mimrer litt og ser i gjennom bildene fra alle de fantastiske turene jeg var på i fjor. Jeg husker denne spesielt godt, da jeg fikk med meg det som må være den vakreste solnedgangen jeg...

Endelig helg! :)

Da var arbeidsuken ferdig og det er endelig helg! :) Jeg kjenner at det er utrolig godt, for denne uken har jeg vært ganske sliten. Jeg har slitt en del med vondt i hodet i tillegg til at jeg har v...

Venter på pakke i posten :)

Blogging her i huset tar som regel veldig lang tid. For det første har jeg en datamaskin som er lite samarbeidsvillig og å legge inn bilder fra mobilen eller kameraet tar en liten evighet. Generelt...
Linn-Therese

26, Ballangen

Jeg er en jente på 26 år som elsker naturen og som er lidenskapelig opptatt av hunder. Jeg er den lykkelige eier av 2 nydelige hunder som gir meg mange gleder i hverdagen, ikke minst når vi er ute på tur sammen :) Varg er født august 2013 og er blanding av alaskan malamute og schæfer. Tallik er født oktober 2014 og er en alaskan malamute. Å ha hund er ikke en hobby - det er en livsstil! Jeg flyttet til Ballangen våren 2012 og jeg har forelsket meg fullstendig i den spektakulære naturen som er her :)