På gjengrodde stier

Denne helgen er jeg faktisk på besøk hos foreldrene mine. Det er lenge siden sist så det var jammen på tide. Jeg tok til og med en fridag på fredagen, så jeg kom hit allerede på torsdagskvelden. Jeg var så heldig å få sitte på med en kollega på torsdagen, men i dag når jeg skal hjem igjen blir det buss. Siden vi bare har en bil for tiden, var det ikke noe alternativ å kjøre selv, for mannen min trenger bilen for å komme seg på jobb i Narvik.

Fredags formiddag var jeg klar for en liten fjelltur på gamle stier og jeg hadde håpet på å komme meg opp på "Blånakken". På tur oppover går det først en gammel traktor vei og selv om det var litt snø her og der på veien, så gikk det greit å gå. Men jo lengre opp vi kom, jo mer snø ble det. Jeg innså til slutt at det kom til å bli veldig tungt å gå og ikke hadde jeg heller rette sko på meg for å gå å stabbe meg frem i snøen. Jeg snudde dermed ved 300 høydemeter, så satser jeg heller på å gjøre ett nytt forsøk om noen uker når snøen har smeltet. Med på turen hadde jeg med foreldrene mine sin hund Tex, som er en border collie blanding på 7 år. På tur tilbake var vi å surret litt her og der og utforsket litt. Selv om turen ble kortere enn planlagt, endte jeg likevel opp med å gå 6 km, så man får si seg fornøyd med det! :)

Elin Slåen

10.04.2016 kl.09:54

Jeg kunne så gjerne ønske jeg hadde slike tursteder her jeg bor. Jeg har jo fine plasser å gå tur, men savner liksom de skikkelige turopplevelsene :)

Så fin Tex er :D

10.04.2016 kl.10:23

Elin Slåen: Det skjønner jeg godt! Det er nok av fine plasser å gå både her og hjemme og fjellene er lett tilgjengelige. Men etter å ha vært i Lofoten tror jeg ingenting slår det. Helt magisk! Tror jeg må flytte dit ;) Ja, han er fin! :)

Iselin Renée

10.04.2016 kl.10:00

Så ut som en fin tur :)

10.04.2016 kl.10:24

Iselin Renée: Det var det, selv om den ikke ble så lang som planlagt :)

Elin Slåen

10.04.2016 kl.10:26

Jeg må på oppdagelsesferd snart trur jeg- kanskje jeg finner en gjemt plass et sted ;)

10.04.2016 kl.13:00

Elin Slåen: ja, du får gjøre det! Alltid gøy å gå på oppdagelsesferd! ;)

Anne Grethe/FotoSeljordslia

10.04.2016 kl.12:21

Nydelig å komme seg ut på tur :)

10.04.2016 kl.13:01

Anne Grethe/FotoSeljordslia: ja, det er helt herlig! Gjør godt fir kropp og sjel!:)

fjellgeitbundingen

10.04.2016 kl.17:40

Hei, hvor er dette bilder fra da? Så og hørtest ut til å være en flott tur i godt selskap. 6 km til aprilutfordringen er godt :)

11.04.2016 kl.21:11

fjellgeitbundingen: Dette er i Saltdal kommune! :) Fin tur selv om været ikke viste seg fra sin beste side.

Fjelljerven

10.04.2016 kl.21:53

Artig med gode bilder fra nærområde som man er kjent i. Sikker koselig å være på hjemlige trakter:-) God utsikt fra der du var. Håper du får bedre vær neste gang du er å besøker dine foreldre :-)

11.04.2016 kl.21:13

Fjelljerven: Så artig at du synes det da! :) Veldig koselig å være "hjemme" ett par dager. Hadde håpet å få med meg noen av de nydelige solnedgangene, men bedre lykke neste gang siden været som sagt ikke var så mye å skryte av :)

11.04.2016 kl.14:01

Så flott utsikt!

11.04.2016 kl.21:14

Anonym: Ja, ganske greit til å bare være 300 moh. Ikke så heldig med været, men på en fin sommerdag er det nydelig der! :)

27, Ballangen

Jeg er en jente på 27 år som elsker naturen og som er lidenskapelig opptatt av hunder. Jeg er den lykkelige eier av 2 nydelige hunder som gir meg mange gleder i hverdagen, ikke minst når vi er ute på tur sammen :) Varg er født august 2013 og er blanding av alaskan malamute og schæfer. Tallik er født oktober 2014 og er en alaskan malamute. Å ha hund er ikke en hobby - det er en livsstil! Jeg flyttet til Ballangen våren 2012 og jeg har forelsket meg fullstendig i den spektakulære naturen som er her :)