Svalbard dag 4 :)

Dag 4 på Svalbard ble det faktisk en fjelltur! Vi hadde først tenkt å gå opp til Platåfjellet (424 moh), men svigerbror overbeviste oss om en litt lengre tur. Turen gikk dermed til Sarkofagen (512 moh). Svigerbror ble også med på turen både som guide og isbjørnvakt og vi hadde en veldig fin tur! Formen min var ganske dårlig på søndagen og jeg hadde i flere dager vært skikkelig forkjølet og vært plaget med vond nakke/hode. Til tross for dette hadde jeg ikke tenkt å gå glipp av muligheten til å gå på fjelltur på Svalbard, så jeg skulle være med uansett!

Vi kjørte ett lite stykke oppover til enden av byen, før vi parkerte og begynte å gå. Hundene Siku og Taiga var selvfølgelig også med på turen. Til tider var det ganske bratt oppover og ett stykke var det også veldig smalt. Vi tok det uansett i rolig tempo, så det var ikke en særlig slitsom tur. Det var dessuten helt fantastisk å oppleve litt mer av det vakre naturen på Svalbard. Oppe på selve toppen var det fantastisk utsikt ned mot Longyearbyen, men vi ble ikke værende lenge på toppen for der blåste det en iskald vind. Jeg har virkelig lyst til å oppleve mer av fjellene på Svalbard og vi snakket litt om å dra tilbake til sommeren/høsten for å lettere kunne gå på flere topper!

Fjelljerven

16.02.2016 kl.10:05

Fjelljerven: Se der, det ble en fjelltur :-) Fine bilder!! Vakkert!!

Linn-Therese

17.02.2016 kl.19:26

Fjelljerven: Ja, det var helt fantastisk!! Tusen takk! :)

Linn-Therese

27, Ballangen

Jeg er en jente på 27 år som elsker naturen og som er lidenskapelig opptatt av hunder. Jeg er den lykkelige eier av 2 nydelige hunder som gir meg mange gleder i hverdagen, ikke minst når vi er ute på tur sammen :) Varg er født august 2013 og er blanding av alaskan malamute og schæfer. Tallik er født oktober 2014 og er en alaskan malamute. Å ha hund er ikke en hobby - det er en livsstil! Jeg flyttet til Ballangen våren 2012 og jeg har forelsket meg fullstendig i den spektakulære naturen som er her :)